Branding – Marketing
KIRK AND SWEENEY RUM
Som de første i Europa, faldt vi over rommen ‘Kirk and Sweeney’ fra USA og valgte at tage den hjem.
Selvom den var dyrere end andre lignende rom på markedet, valgte vi at tro på den og begyndte at markedsføre den.
Vi valgte at gå efter grænseområdet og de danske vinhandlere – og fik den da også ind i Vinoble kæden.
Efter halvandet år, var rommen i Danmark, Tyskland og Østrig, og er løbende i Fleggaards tilbudsavis.
Se Side: www.kirkandsweeneyrum.com
RCR KRYSTALGLAS
I 2014 overtog vi i mig gamle firma agenture på RCR krystalglas i restaurationsbranchen, som på verdensplan er blandt de 3 største producenter af krystalglas.
Agenturet lå tidligere hos 2-3 konkurrenter, som på daværende tidspunkt var markant større end os, men som ikke kunne løfte opgaven.
Jeg valgte at fokusere på detaljerne i glassene, historien bag og ikke mindst på interiørdelen, hvilket gjorde at vi et år efter havde en markant større omsætning af RCR krystalglas end vores konkurrenter og lign. agenturer tidligere havde haft. Efterspørgslen var blevet så stor at flere virksomheder inden for detail var blevet opmærksom på glassende.
MOCKTAILS
Jeg har selv gennem flere år brugt meget tid på at fremme og promovere det alkoholfrie alternativ til drinks. Man kan godt tage i byen uden at drikke sig fuld og kæmpe mod det stociale stigma, der findes i Danmark; “at man skal drikke for at have det sjovt”.
Givet det er et område, hvor der er en social stemning for at drikke, har det taget lang tid. Med et par års hård kamp i modvind, fik jeg et rigtig godt samarbejde med Vejdirektoratet / Sikker Trafik, som vi bl.a. designede alkoholfrie drinks for – og fik senest, i direkte samarbejde med forlag og en sirup producent, fremstillet bogen ”Mocktails”, en bog om alkoholfri drinks, som landede i landets boghandlere i sommeren 2016.